onskanskarlek

Alla inlägg den 23 januari 2012

Av Jennifer och Elina Novell - 23 januari 2012 20:28

- Vart är pappa?
- Han var tvungen att jobba idag, sa mamma med en besviken röst.
Jag sa ingenting utan bara gick och satt mig. Vi började prata om allt möjligt. Jag pratar om allt med mamma. Sen frågade mamma en jätte konstig fråga som jag inte bered på.
______________________________________________________________________________________________________



Jag tog upp mitt glas och drak lite vatten. Då kom det helt plötsligt från mammas mun.
- Gumman, har du förlorat oskulden, sa hon och tittade rakt in i mina ögon allvarligt.
Jag var inte bered på det, jag fick in sån chock så jag svalde vattnet i fel strupe. Hostade förfult, men mamma struntade i det och bara tittade allvarligt på mig.
- Va? sa jag med ett flin.
- Jag menar allvarligt, har du det eller inte?
Jag tänkte efter och jag har faktiskt förlorat oskulden med Matte när jag gick i 6 för 2 år sen. Vi var på en fest hos en tjej som hette Isabelle och så hände det, men jag var full så jag mindes inte så mycket. Jag väcktes ifrån mina tankar av att mamma knäppte med fingrarna framför mitt ansikte och nästa skrek "Hallå!!" 
- Va?
- Har du det eller inte?
Jag och mamma pratar om allt med varandera så jag måste någ säga saningen. "Aa" sa jag bara, reste mig upp och gick upp till mitt rum. "Gumman, jag är inte sur kom tillbaka". Jag struntade i det och fortsatte att gå men den här gången lite snabbare för jag hörde mamma resa på sig. Jag sprang upp i trappan och stängde dörren. Gick fram till garderoben och tog på mig ett par jeansshorts och en svart skjorta.


Jag smög ner men mamma kom på mig tack vare den dumma knakande trappan. "Jennifer gumman?"
- Men vad vill du jag har faktiskt bråttom! ljög jag. Jag hade all tid i världen men jag vill inte att mamma ska prata med mig om det.
- Okej vi kan ta det senare, vart ska du igentligen?
- Ut bara, hejdå!
- Okej, ha det bra.
Jag tog en handväska som jag la i telefonen, plånboken, nyklarna och andra saker. Öppnade dörren och solen sken in i mina ögon så jag bakade in och tog ett bar briller.


Fick ett sms av Elina. "Gumman, varför är du sur på mig. Har jag gjort något fel? :(<3333". Jag svarade inte utan bara la min mobil ner i väskan igen. Jag gick ner till shopping centret. Dit går jag alltid när jag inte mår som jag ska.


"Elinas perspektiv"
Efter en varm och skön dusch, ätit god frukost med familjen så kändes det bättre med huvudet. Jag messade Jennifer och frågade varför hon var sur. Jag väntade och bara tittade på mobilen. Efter några minuter fick jag ont i ögonen utav att titta på mobilen så mobbat. Jag skickade ett meddelande till Fedde och frågade om han ville träffas en stund. "Visst sötnos, men går det bra med huvudet?". Jag blev varm i kroppen av att han brydde sig om mig "Ja, det går bra. Möt mig vi parken om 30 minuter". Jag fick ett sms men jag visste att det var Fredde som skrev okej eller ja eller något liknande. Jag började smikan mig och gjorde mig extra vacker.

Först började jag med ögonen.

Jag lockade mitt långa bruna hår.

Tittade i garderoben och hittade ett par snygga jeans och en lopp som jag tycker väldigt mycket om.

(Skippa skorna)


Blev nörj med resultatet och gick ner, mamma och pappa märkte ingenting för dom var så inne på nyheterna. Det reagerade när jag sa "Hej då"
- Vart ska du? sa pappa men släppte in blicken ur tv:en
- Jag ska ut och träffa en kompis  
- Okej, jag ringer dig när du ska hem.
Jag fick ut ett "mm". Jag gick igenom en liten skog då jag fick ett sms. Jag tittade fort och hoppades på att det var Jennifer. Det var det inte utan sms:et var från Fredde som undrade vart jag var. "Jag kommer ;)". När jag precis sände det så såg jag honom stå i ett litet hörn och sparkade mot gruset.
____________________________________________________________________________________________________
Hej, det här kapitlet har lilla jag gjort (Lollo) blev själv nöj med dig. Jag hinner inte gå igenom stavfel. Kommentera och spred vidare ;) Ha det bra 

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19 20 21 22
23 24
25
26 27
28
29
30
31
<<<
Januari 2012
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards