onskanskarlek

Direktlänk till inlägg 24 januari 2012

-Kaptiel 7 -

Av Jennifer och Elina Novell - 24 januari 2012 14:02

Jag gick egenom en liten skog när jag fick ett sms.Jag tittade fort och hoppades att det var Jennifer.Det var det inte utan sms:et var från Fredde som undrade vart jag var. ''jag kommer ;) ''. När jag precis sände det såg jag han i ett litet hörn och sparkade på gruset.

_____________________________________________________________________________________________________

*elinas prespektiv*

Jag ropade - '' Hej ! '' Han tittade mot mig och fick ett stort leende på läpparna. Jag gick fram mot han och tänkte ge han en kram men han verkade vilja ha mer än en kram . han kysste mig långsamt och började genast fråga hur det var med huvudet. Jag sa att det var helt okej . Jag berättade om Jennifer att hon hade fått en tår och sedan inte svarat på sms. Han tittade fundersamt på mig och sa :

- Det var väll inte när jag pussade din panna ?

- Jag vet inte .. det är inte likt henne att göra så .

- Har det hänt nått ?

- Jag vet inte , Men hon hade sakt det till mig och inte börja ignorerat mig ..

Han tittade ner i marken och börja gå vidare. Efter några minuter var vi hemma hos han. Jag tänkte inte ens på att vi var på väg mot han.

Han hade en stor villa med stora fönster jag vart väldigt förvånad när jag såg det gigantiska huset. Jag trodde han bodde i en simpel lägenhet eller ett gammalt radhus.

 

Han verkade ha sett min min och sa :

- Pappa fick alla pengar när mamma gick bort .. det är därför vi hade råd med det här huset.

Jag vart lite förvånad och tyckte synd om honom. Jag förstog att det var därför han brydde siog så mkt om när jag slog i huvudet. När vi kom fram öppnade han dörren artigt och lät mig gå in först. Huset var inte lika fint inom hus , eller det var ju fint men det var i gammalmodig stil vilket jag tyckte hade varit snyggare med en vit tapet. Vi tog av oss skorna och hängde av jakorna och gick upp till övervåningen. Det var ingen hemma . Han hade ett typiskt ''killrum''. En 120säng men några fotbolls affisher och nån på nån bil. Jag kollade runt lite och rummet och efter nån minut hörde jag ringklockan. Fredde gick ner och öppnade. Jag hörde nån röst .. det tog ett tag innan jag hörde små ord av en tjej. Jag tänkte fundersamt vem det kunde va. Det kunde iallafall inte vara hans mamma...Sedan hörde jag att den här tjejen följde med upp för trappan med Fredde. När hon kom in i rummet vart vi båda förvånade.


*Jennifers prespektiv*

När jag såg Elina inne i hans rum vart jag väldigt förvånad. Han sa att han hade en kompis där uppe men att det var okej om jag kom in. Jag trodde han visste att jag inte var så glad på Elina just nu ..  Jag gick in i rummet utan at säga nånting. satte mig på sängen och kollade runt i rummet. Under några minuter var det pinsam tysnad tills Fredde plötssligt sa :

- Kom igen nu tjejer ! Ni har varit vänner hela livet ! Prata om det istället.

Vi kollade på varandra och sa fortfaranade ingenting.

Fredde sa att han skulle lämmna oss ifred medan han fixade lite på undervåningen. När han gick ut sa jag :

- Va du tvungen att göra så?

- Vadå ?

- Duvet vad jag menar .

- Nejj berätta jag fattar ingenting just nu .

- du slog säkert i huvudet med flit för att få Freddes uppmärksamheh !

- va ? Hur kan du tro något sånt ?!

- Jag känner dig nog så väl ..

- Men åh ! Är du avunsjuk för att jag e på G med Fredde ?

- Nej brast jag ut. Jag visste inte vad jag skulle säga för det var nog sanningen .. Jag hade nog börjat gilla fredde lite för mycket. jag orkade inte stanna kvar i samma rum som henne och gick ut från rummet.

Jag gick ner till Fredde och sa förlåt att jag hade kommit men han protesterade . Jag pussade han försiktigt på kinden och gick ut från huset, Ut ur Elinas liv.

___________________________________________________________________________________________________



Det här kapitlet skrev jag '' steffi' Vart ganska nöjd med det =)


Kommentera och sprid vidare ! ;)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jennifer och Elina Novell - 27 januari 2012 22:34

- Okey .. tack -Tack förvadå ? -För att du vågade bevisa för henne att du inte gillade henne ist för att forsätta.. -Men det är en till sak du måste veta .. Sa han med en duster röst. __________________________________________________________...

Av Jennifer och Elina Novell - 26 januari 2012 18:04

jag gick ner till mamma och la mitt huvud på hennes knän. - Har det hänt någonting gumman ? sa hon ______________________________________________________________________________________________________ * Elinas perspektiv* Jag svarade att all...

Av Jennifer och Elina Novell - 24 januari 2012 23:06


Jag skulle precis kyssa henne men hon avbröt det och sa:- Du det är skola imorgon och jag måste hem, för klockan börjar bli mycket.Jag nickade som svar. Hon reste sig upp och skulle precis ta hennes skor när hon plötsligt ser att hennes skor är borta...

Av Jennifer och Elina Novell - 24 januari 2012 16:59

Jag visste inte vad jag skulle säga för det var nog sanningen .. Jag hade nog börjat gilla fredde lite för mycket. jag orkade inte stanna kvar i samma rum som henne och gick ut från rummet. Jag gick ner till Fredde och sa förlåt att jag hade kommit...

Av Jennifer och Elina Novell - 23 januari 2012 20:28

- Vart är pappa?- Han var tvungen att jobba idag, sa mamma med en besviken röst.Jag sa ingenting utan bara gick och satt mig. Vi började prata om allt möjligt. Jag pratar om allt med mamma. Sen frågade mamma en jätte konstig fråga som jag inte bered ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19 20 21 22
23 24
25
26 27
28
29
30
31
<<<
Januari 2012
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards