onskanskarlek

Direktlänk till inlägg 21 januari 2012

-Kapitel 4-

Av Jennifer och Elina Novell - 21 januari 2012 22:09

jag tyckte att det var så underbart att jag glömde svänga upp och fick plöstligt en en hård duns mot mitt huvud jag började se hur ytan kom längre och längre bort, det blev mörkare och mörkare när jag plöstligt hörde ett skrik.

_____________________________________________________________________________________________________


*jennifers Perspektiv*

När jag la på i luren efter att ha pratat med Fredde tog jag cykeln mot sjön.Jag kände mig lite töntig att vara så överbeskyddande men jag kunde inte riskera att Fredde hade ljugit för mig. Han var trots allt bara en av Eriks kompisar och jag kände inte honom. Jag hoppades att Elina och Fredde bara hade blivit bra vänner..Han var så snygg och .. dom där ögonen kan ingen motså. Jag vet att jag hade Erik men det var inte helt säkert att han gillade mig.När jag kom fram till sjön såg jag hur Fredde stänkte vilt i vattnen och gång på gång dök ner. Det såg ut som om han letade fter något. Jag gick fram och skrattade lite eftersom han såg så rolig ut. Men när jag kom fram såg jag hur Fredde hade nått skit i ansiktet .. mitt hjärta tog trippel hopp när jag förstog vad det var och jag skrek allt vad jag kunde. Det var Blod ! och det fanns överallt i vattnet runt han. utan att tänka mig för slängde jag mig ner i vattnet och dök lång ner i vattnet för att få tag i min älskade vän. Mitt hjärta slog så hårt att det gjorde ont. när jag dök upp hörde jag Fredde säga :

-Andas ,,Andas !  Jag vart överlycklig när jag såg att han hade fått tag i henne och nu låg hon på stranden och han hängde över henne. Jag var fortfarande liv rädd och sprang upp till dom helt genom våt. Jag såg hur Fredde gjorde MunMotMun metoden och vart lite avundsjuk men sket idet , allt jag ville var att hon skulle ta ett djupt andetag. Precis när jag tänkte den tanken tod Fredde bort sitt ansikte från Elina och hon började hosta upp vatten. Jag tror att jag aldrig varit så glad i hela mitt liv! Jag var som hjärndöd i 20 sekunder när mina tankar blev avbrutna av att Fredde skrek : 

-shit ! hon blöder, Jennifer ring Ambulans nu !

Jag kände hur tryggheten gick ur mig. Jag rotade i mina fickor eftermobilen och när jag hittade den så funkade den inte. Shit ! Jag hade helt glömt att  jag hade mobilen i fickan innan jag hade hoppat i.

Fredde såg allt och förstog så han slängde sin mobil mot mig, Jag såg rädslan i han underbara ögon. Jag slog 112 men rädslan i magen. Det var en Kvinna med irreterat ljust röst som svara , Jag märkte inte först att jag skrek till henne och skämdes lite när jag kom på mig själv.. Jag sänkte rösten och berättade allt .Inom fem miniuter hörde vi Ambulansen närma sig oc plockade upp Elina på en bår. Jag och Fredde fick följa med.


*Elinas Perspektiv*

Jag vaknde långsamt av en stark lampa i ansiktet och en förjävlig smärta i mitt bakhuvud. Jag försökte känna efter med handen men kände hur en varm hand hindrade mig. Jag kisade och såg att det var Fredde. Jag vart lycklig över att se han  och han verkade vara ännu lyckligare över att se mig. Jag tittade på andra sidan sängen .. vänta .. Sängen !? Jag fick plötsligt en reflex och satte mig hastigt upp. Jag hörde tyst en läkare säga åt nån att jag inte fick göra hatsiga rörelser. Jag tog ett djupt andetag och la mig sakta tillbaka igen. Jag såg att Jennifer satt vid andra sidan sängen, jag sa åt henne att komma till mig och hon gav mig en stor kram. Hon gick och satt sig på stolen hon satt innan på. Jag vädna mig mot Fredde igen och kände hans mjucka läppar på min panna, jag kände att jag fick ett stort leende i ansiktet och rodnade lite. Han sa att han var tvungen att gå för han mamma blev orolig. Jag vände mig till Jennifer och så en tår rinna ner från hennes kind.
- Vad är det Jennifer? sa jag men en hes röst. Jag fick inget svar det ända hon gjorde var att vända sig till fönstret. Läckaren kom in, jag såg att han hade en nyhet att berätta men jag visste inte om det var dåliga eller bra.
___________________________________________________________________________________________________
Detta kapitlet gjorde Steffi och jag tillsammans. Vi blev själva nöjda. Hoppas ni tycker detsamma, ha det bra, sötnosar :)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jennifer och Elina Novell - 27 januari 2012 22:34

- Okey .. tack -Tack förvadå ? -För att du vågade bevisa för henne att du inte gillade henne ist för att forsätta.. -Men det är en till sak du måste veta .. Sa han med en duster röst. __________________________________________________________...

Av Jennifer och Elina Novell - 26 januari 2012 18:04

jag gick ner till mamma och la mitt huvud på hennes knän. - Har det hänt någonting gumman ? sa hon ______________________________________________________________________________________________________ * Elinas perspektiv* Jag svarade att all...

Av Jennifer och Elina Novell - 24 januari 2012 23:06


Jag skulle precis kyssa henne men hon avbröt det och sa:- Du det är skola imorgon och jag måste hem, för klockan börjar bli mycket.Jag nickade som svar. Hon reste sig upp och skulle precis ta hennes skor när hon plötsligt ser att hennes skor är borta...

Av Jennifer och Elina Novell - 24 januari 2012 16:59

Jag visste inte vad jag skulle säga för det var nog sanningen .. Jag hade nog börjat gilla fredde lite för mycket. jag orkade inte stanna kvar i samma rum som henne och gick ut från rummet. Jag gick ner till Fredde och sa förlåt att jag hade kommit...

Av Jennifer och Elina Novell - 24 januari 2012 14:02


Jag gick egenom en liten skog när jag fick ett sms.Jag tittade fort och hoppades att det var Jennifer.Det var det inte utan sms:et var från Fredde som undrade vart jag var. ''jag kommer ;) ''. När jag precis sände det såg jag han i ett litet hörn och...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19 20 21 22
23 24
25
26 27
28
29
30
31
<<<
Januari 2012
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards