onskanskarlek

Alla inlägg den 22 januari 2012

Av Jennifer och Elina Novell - 22 januari 2012 15:29

Jag vädna mig mot Fredde igen och kände hans mjucka läppar på min panna, jag kände att jag fick ett stort leende i ansiktet och rodnade lite. Han sa att han var tvungen att gå för han mamma blev orolig. Jag vände mig till Jennifer och så en tår rinna ner från hennes kind.
- Vad är det Jennifer? sa jag men en hes röst. Jag fick inget svar det ända hon gjorde var att vända sig till fönstret. Läckaren kom in, jag såg att han hade en nyhet att berätta men jag visste inte om det var dåliga eller bra.
_______________________________________________________________________________________________________


"Elinas perspektiv"
Läkaren berättade att jag hade svår skada i bakhuvudet så jag fick inte göra några hastiga rörelser och i värsta fall kunde jag tappa balansen när som helst. Jag var lite rädd och hoppades att jag iallafall kunde gå till skolan i övermorgon. Tänk att sommarlovet hade gått så fort ! Jag tittade mot Jennifer som satte på sig jackan och började gå mot dörren. Jag skrek Vänta ! Men hon lyssnade inte. Jag förstog ingenting, hade hon blivit sur att han pussade mig på pannan ? Eller var hon bara ledsen över att jag hade gjort illa mig ? Jag frågade läkaren om jag kunde åka hem och han sa att det var okej. Han hade ringt min mamma och hon var påväg. Jag tog ett glas vatten som stog på ena sidan sängen. Mamma kom efter en kvart och hon var väldigt orolig. Men jag orkade inte prata så mycket så vi åkte hem direkt. När jag äntligen kom hem la mig på soffan och somna. Jag vaknade av att mamma skackade på mig.
- Gumman, ska du inte fixa dig till sängs, klockan är halv 12.
Mamma hjälpte mig att resa mig upp. Jag tog bort täcket och gick till garderoben. Tog ett vitt linne och gick in till toaletten. Borstade tänderna, byte om till linnet och kissade. Gick ner till mamma och pappa som var i vardagsrummet. Sa godnatt till dom och pussade dom båda på kinden. Gick upp till rummet och la mig i sängen och tänkte för fullt. Varför va Jennifer sur? Varför gick hon bara? Trodde Fredde att vi var tillsammans? Frågorna kunde jag inte besvara på. Jag fick en tår. Tänk om hon inte vill vara vän med mig. Jag somnade efter en halvtimma.

"Jennifers perspektiv"
Vaknade själv den här gången. Tittade vart min mobil var och den var på mitt skrivbord som var andra sidan rummet. Jag log i sängen ungifär en kvart och halvsov. Jag hörde hur det kanckade på dörren.
- Kom in! viskade jag nästa
- Hej gumman, varför är du uppe så tidigt? sa mamma
- Hur mycket är klockan?
Mamma tittade på sin armklocka som hon ficka av pappa på deras bröllopsdag förra veckan.
- 9 om tio minuter, vill du ha frukost?
- Mm, mumlade jag.
- Kom ner om en kvart.
Mamma stängde dörren innan jag han säga någonting. Jag gick upp ur sängen och kände hur yr jag blev för jag ställde mig upp för fort. Gick in i toaletten och hoppade in i en varm dusch medans jag stog i duschen så borstade jag tänderna. Jag lindade in en handduck runt mitt hår och min kropp. Gick ner till köket där mamma stog.
- Ska inte du klä på dig? sa mamma när hon såg mig

- Nej, jag gör det sen.
Mamma nickade och la smörgosarna på bordet.
- Vart är pappa?
- Han var tvungen att jobba idag, sa mamma med en besviken röst.
Jag sa ingenting utan bara gick och satt mig. Vi började prata om allt möjligt. Jag pratar om allt med mamma. Sen frågade mamma en jätte konstig fråga som jag inte var bered på.
______________________________________________________________________________________________________
Nå vad tycker ni, jag och steffi är själva nöjda med detta kapitel. Kommentera och spred bloggen vidare är ni gulliga. Ha det toppen ^^

Av Jennifer och Elina Novell - 22 januari 2012 00:23

Heej sötnosar
Vi tänkte gör att litet länk byte ^^
Checka in här: http://lifeinworld.blogg.se/
Skulle vara nice. Puss och kram på er 

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19 20 21 22
23 24
25
26 27
28
29
30
31
<<<
Januari 2012
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards