onskanskarlek

Direktlänk till inlägg 26 januari 2012

- Kapitel 10 -

Av Jennifer och Elina Novell - 26 januari 2012 18:04

jag gick ner till mamma och la mitt huvud på hennes knän.

- Har det hänt någonting gumman ? sa hon

______________________________________________________________________________________________________

* Elinas perspektiv*

Jag svarade att allt var bra och att jag bara hade en dåligdag .. Sedan reste jag mig upp och gick ut i köket för att göra mig en macka. jag gick innan hon började prata om hennes barndom och hur jobbigt allting var på hennes tid , Jag hatade när vuxna snackar så -.- När jag åt tänkte jag på vad som hade hänt ... Jag bestämde mig för att ringa Jennifer nu på en gång och snacka med henne ..  Jag tog upp mobilen .. slog numret och kände för varje siffra hur magen ved sig men jag tvingade mig själv att trycka på ''ring'' 

- Snacka på . Svarade hon lite kaxigt

- Hej .. Det är jag 

- Jag ? 

- Elina , jag måste snacka med dig om

- Serisöt ! Jag har inte tid ring fredde istället ! 

pipip. Jag tänkte för mig själv en stund .. Jag tog sedan upp mobilen och ringde han fort innan jag ångrade mig .. 


* Freddes perspektiv*

Jag hade dåligt samvete och visste inte vad jag skulle göra .. Jag låg i sängen och kände hur allt var pist off just nu men mina tankar avbröts av en jobbig ringsignal . Det tog ett tag innan jag förstog att det var min mobil . Jag gick till min tröja som hängde över data stolen och såg att det stog '' Elina<3'' på displayen. Jag andades in djupt och svarade : 

- Hey

- Hej .. Det är jag Elina 

- mm .. 

- Jag måste prata med dig .. 

Jag kände hur min puls gick fortare och fortare men jag bestämde mig att svara : 

- aa .. Möt mig vid affären om 15 minuter .

- ehm .. okey hejjdå

- Hejddå 

Men när jag sedan la på ångrade jag mig genast , Varför skulle vi mötas ?! Aja .. Det kanske är bäst så.

Jag gick ner och tog på mig mina skor och min jacka och gick bort mot affären . När jag kom dit såg jag inte henne så jag satte mig på bänken och tänkte på vad jag skulle säga .. 


*Jennifer perspektiv*

Mamma ropade på mig och jag gick ner ner till köket. 

- Ja vad e det ? 

- Kan du gå upp till affären ? vi har slut på mjölk och jag har lovat din bror att vi skulle äta pannkakor idag .. 

- Okey .

Jag tog på mig min skinnjacka och mina ganska slitna converse och började gå.

   


När jag kom fram till affären såg jag Elina och Fredde sitta på den äkcliga park bänken utan för. Jag vart lite förvånad men fortsatte gå och lossades att jag inte hadde sett dom . Mebn när jag precis skulle gå in i affären hörde jag en röst säga mitt namn. Jag vände mig om och såg att det var Fredde.. Jag gick fram och sa :

-Hey . 

- Vad gör du här sa Fredde. 

- Jag skulle handla mjölk till mamma .. 

- Okey , jag ringer dig sen ! 

- Okey bye <3 

Jag kände mig lite stolt över att han hade sdakt att han skulle ringa mig framför Elina , men jag var fortfarande fundersam varför dom tåv satt där..

När jag kom ut ur affären var dom borta .. 


* Elinas perspektiv* 

Vi bestämde oss att vi skulle gå hem till mig och snacka . vi gick direkt upp på mitt rum. När Fredde såg min mamma fick han en liten tår som sakta rann ner för kinden men han försökte dölja det. Vi satte oss min min obäddade säng. Han pratade om att han gillade mig mycket och så men att han inte visste vad han skulle ta sig till . 

Jag frågade om han gillade Jennifer på samma sätt och han sa : Egentligen inte men jag har inte tillräckligt med mod att säga det till henne. Jag berättade hur ledsen jag hade blivit när jag sett deras kyss. då tog han plötsligt upp mobilen och ringde . Jag dåg hur han reste sig upp och ställde sig i ena hörnet . Jag förstog att han inte violle att jag skulle lyssna så jag satte mig vid datorn och kollade facebook. Jag tjuv lyssnade och han sa att han inte gillade henne på det viset. Jag såg hennes min framför mig .. När han la på ställde han sig bakom min stol och tittade på , Jag hörde hur han andades tugnt.  Jag vände mig mot han och sa :

- nå ? 

- mm .. jag har berättat och hon förstog..

- okey .. tack.

- Tack för vadå ? 

- att du vågade bevisa för henne att du inte gillade henne istället för tt försätta .. 

- Men det är en till sak du måste få veta .. Sa han med en duster röst.

___________________________________________________________________________________________________


Lite komplicerat men aja =) Puss ! 

- Steffi

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jennifer och Elina Novell - 27 januari 2012 22:34

- Okey .. tack -Tack förvadå ? -För att du vågade bevisa för henne att du inte gillade henne ist för att forsätta.. -Men det är en till sak du måste veta .. Sa han med en duster röst. __________________________________________________________...

Av Jennifer och Elina Novell - 24 januari 2012 23:06


Jag skulle precis kyssa henne men hon avbröt det och sa:- Du det är skola imorgon och jag måste hem, för klockan börjar bli mycket.Jag nickade som svar. Hon reste sig upp och skulle precis ta hennes skor när hon plötsligt ser att hennes skor är borta...

Av Jennifer och Elina Novell - 24 januari 2012 16:59

Jag visste inte vad jag skulle säga för det var nog sanningen .. Jag hade nog börjat gilla fredde lite för mycket. jag orkade inte stanna kvar i samma rum som henne och gick ut från rummet. Jag gick ner till Fredde och sa förlåt att jag hade kommit...

Av Jennifer och Elina Novell - 24 januari 2012 14:02


Jag gick egenom en liten skog när jag fick ett sms.Jag tittade fort och hoppades att det var Jennifer.Det var det inte utan sms:et var från Fredde som undrade vart jag var. ''jag kommer ;) ''. När jag precis sände det såg jag han i ett litet hörn och...

Av Jennifer och Elina Novell - 23 januari 2012 20:28

- Vart är pappa?- Han var tvungen att jobba idag, sa mamma med en besviken röst.Jag sa ingenting utan bara gick och satt mig. Vi började prata om allt möjligt. Jag pratar om allt med mamma. Sen frågade mamma en jätte konstig fråga som jag inte bered ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19 20 21 22
23 24
25
26 27
28
29
30
31
<<<
Januari 2012
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards